מנהג רב שנים הוא בלשכת ראובן של הבונים החופשים לשלוח זר פרחים לכל אח ורעייתו ביום נישואיהם. בעקבות המצב הכלכלי הקשה, החליטו רעיות הלשכה לוותר על זרי הפרחים, ולנתב את עלות הזרים למטרה נעלה יותר

ולכן, ביום שני כ"א בתמוז תשס"ג, 21/07/2003 הביאה לשכת ראובן תרומה של כשניים וחצי טון אספקה טרייה של פירות וירקות ל"מרכז ארוחות לכל דיכפין" המנוהל ע"י גב' רחל מרום בנוה שאנן בחיפה. האספקה הובאה למקום במשאית שנתרמה ע"י אחינו מאיר שריקי בעל חברת שי הובלות

התרומה התקבלה בתודה ובברכה ע"י גב' מרום, ובהסבר שנתנה התברר כי בית תמחוי זה מספק אוכל לבתי ספר ובתי תמחוי בסביבה הקרובה ועד קריית ים.

הגב' רחל מרום, ניצולת שואה, אלמנה ואם שכולה, נכנסת כאן לתמונה העגומה של המיתון הקשה ועושה עבודת קודש בתמיכה באותה שכבה חלשה קשת יום הכוללת משפחות וילדים במצוקה.

לדבריה אין מקום בבית התמחוי בו יכולים להגיע ילדים ולאכול. את המזון תקבל האם ותכין אותו לילדיה לבד, על מנת שלא יצטרכו לחוות את חווית החוסר שעבר עליה בתקופותיה הקשות. הילדים ידעו שהאוכל בה מאימם ולא כמעשה צדקה או תרומה.


בתמונה נציגי לשכת ראובן עם גב' רחל מרום

אנו רואים בתרומה חלק ממעורבות הלשכה בקהילה ושותפות לעשייתה הברוכה של גב' מרום ומקוים שכמונו יצטרפו לתרומה עוד גורמים פרטיים וציבוריים.