דבר נשיא לשכת ראובן ביום הסיור הלימודי (12.05.2004)

לבתי-הספר "קישון" ו"גבריאלי" שנתרם ע"י הלשכה

מסדר הבונים החופשים הינו במסדרי האחווה העתיקים ביותר בעולם. מסדר זה דוגל בפעולות הומניות ובאידיאלים הנעלים כגון חופש, שוויון, אחווה, צדק ועוד.

מסדר הבונים החופשים הוא הרבה יותר מארגון חברתי. מסדר זה מהווה מקור של אור לפרט ולכלל. אור הבניה החופשית, זוֹהֶר על הפרט, הסופג את הערכים הנעלים של התורה המסונית ומאיר את נפשו פנימה.

במסדר הזה מאוגדים בעולם מיליונים של אחים ללא הבדל דת, גזע, לאום או מעמד. הבניה החופשית מיוסדת על עקרונות נעלים ומכוונת להקנות לפרט, ערכים אנושיים ומוסריים לתועלתו ולתועלת החברה כולה. בהיותה דוגלת במטרות נאצלות, בחינוך ובשיפור נפש האדם, ניתן לקרוא לבניה החופשית, ביתר דיוק, מדע של פילוסופיה מוסרית לפרט.

מגמתה של הבניה החופשית היא להקנות דרך חיים ועל כל בונה חופשי חלה חובה לקיים את תורת המוסר לעצמו וכלפי אחרים. חובה עליו לשלב העקרונות הנעלים בחובותיו האזרחיות במגמה להקנות לו אורח חיים יציב יותר, טוב יותר ומאושר יותר.

תורת הבניה החופשית מלמדת אהבה ונדיבות בבית ובחברה, יושר והגינות בעסקים ובעבודה, אדיבות בקשרים חברתיים, עזרה לחלש ולאומלל, אמון בבני אדם, ומעל הכל כבוד לבונה העליון של היקום.

לשכתנו, לשכת ראובן מספר 1, של הבונים החופשים בחיפה, ארגנה ערב גאלה בחודש נובמבר 2003, כשהחלק הבידורי שלו היה ערב שירה עם להקת הגבעטרון, אולם מטרת הערב העיקרית לא הייתה רק הבידור שבערב, אלא בעיקר לאסוף כסף ולהשתמש בו למטרות עזרה לילדים נזקקים. הפרוייקט הראשון שבו נעשה שימוש לכסף שגויס, היה נתינת מלגות לילדים במרכז לקידום למידה בחיפה ב 15 לאפריל 2004 (לחץ כאן לכתבה בנושא) שבו יישמנו את עקרון שוויון ההזדמנויות, שהרי אחד מעקרונות היסוד של הבניה החופשית הינו שוויון, ועל כן גם עקרון שוויון ההזדמנויות הינו בעצם צורת שוויון.

הפרוייקט השני, שממנו אנו נהנים כאן היום, הינו הסיור הלימודי לכיתות ו' שאנו רואים בו פרוייקט חוויתי וחינוכי של בתי הספר "קישון" ו"גבריאלי" שכולל גם את הורי התלמידים, מורים וכן חלק מאחי לשכת ראובן ורעיותיהם.

אנו, אחי לשכת ראובן מספר 1 של הבונים החופשים, רואים ביום זה יום של עזרה לקהילה מחד ויום של אחווה מאידך. עזרה לקהילה של שני בתי הספר "קישון" ו"גבריאלי" המאגדים תלמידים מאוכלוסיות דלות אמצעים, נראית בעינינו, דהיינו אחי לשכת ראובן, גם כן פעולה של עידוד העיקרון של שוויון הזדמנויות.

חוויות היום מרגשות אותנו, אחי לשכת ראובן, מאד מאד, ואנו מאחלים לילדים אלו הצלחה בהמשך לימודיהם ובהשתלבותם בחברה, ובכך אנו מקבלים את סיפוקינו, שבעזרתינו למען ילדים אלו מתקיים הכלל של סיפוק הנותן וסיפוק המקבל - חד הם.

אנו מודים למנהלות בתי הספר שנתנו לנו את ההזדמנות לבצע פרוייקט זה וכן לשני המדריכים מטעם הבונים החופשים, ראובן גודר שנטל על עצמו את הארגון וצביקה הראל.

ב ב ר כ ה

 

 

 

 

 

גבריאל עזרא

 

 

נשיא לשכת ראובן